jueves, marzo 22, 2007

Olor a festa




Ai amics, la festa s’olora al carrer… Vostes saben que al centre d’Alcoi, per on transiten les nostres Festes no es pot instal·lar una bastida ni un contenidor d’obra? Res pot interrompre les magnífiques desfilades. No hi ha res més gran al nostre poble que la trilogia georgiana. Som l’únic poble on hi ha dos mesos inhàbils a l’any. Agost per l’estiu i abril per les festes. Ara s’ecolten frases del tipus:
Buf… això, deixa-ho per a passades festes. Ja m’ho donaràs després de festes. Comence el règim després de festes, talle amb la novia després de festes, em fair nou el vestit de Navarro després de festes, em pose a estudiar…
Hi ha un abans i un després del 24 d’abril.
El meu amic Mente, molt llanero ell, em va dir el primer dia passats els Nadals: A partir d’ara, ja tot per a Sant Jordi. I això que era 8 de gener.
Les factories de café licor van a tope, més que les del torró en novembre. Som així, i així ens agradem.
Des de mitjans de març em trobe pel carrer als festers de la meua filà. És com si la resta de l’any estigueren amagats a les seues cases, fent montepio i practicant amb la porra i l’espasa. Els assajos a les filaes són multitudinàris i fins i tot, les dones de Fonèvol (a les que no fan cas ni les lleis, quina barbaritat) desperten amb noves ofensives.
L’enrramà, els detallets per a les dones, els adolescents buscant com a bojos locals al centre on poder fer botellot, els sainets i les carreres pels comerços buscant una malla, unes xapetes per a l’amic muntanyés o el turbant oblidat a la tintoreria.
Ja m’he posat nerviós. Ve la Glòria, el Trasllat i la trilogía sense oblidar les filaetes. No hi ha marxa enrrere. Et vull, festa.

1 comentario:

Gilito dijo...

Al nostre amic O. Masià, li entrava descomposició intestinal el dia 1 de gener... només de pensar en les festes... quan es dedicava a això que ara es diu "video social"...el qual, en el cas de les Festes, era com un entrenament de corresponsal de guerra amb foc real ... :-D