lunes, febrero 12, 2007

Paco Blai es solidaritza amb mi


Ho podeu conslutar a:






Paco Blay
Alcoi té futur… amb el Bloc és possible!


Dissabte, 10 febrer de 2007

He llegit les queixes de Natxo Lara sobre Gas Natural i ONO. Tens més raó que un sant, Natxo! Et comprenc perquè a mi em va passar una cosa semblant: com que a la meua finca solament el volia jo, el gas, anaven a passar de llarg perquè no era rentable un sol usuari. Em vaig queixar a l’empresa, ho vaig dir a l’ajuntament: no va servir de res. El govern actual ni es va immutar. Pel que es veu, els criteris mercantils estan per damunt del servei al ciutadà.
Vaig fer averiguacions i em vaig assabentar que a Muro les coses anaven de manera diferent: l’alcalde Rafa Climent em va informar que Gas Natural tenia llicència per a obrir els carrers i instal·lar gas amb la condició que es feren punts d’enllaç per a totes les cases del poble, encara que no en volgueren de moment. Si algun dia decideixen que sí els interessa, fer la connexió serà suficient. En ma casa, segons ens digueren els operaris, no n’hi havia prevista ni connexió; però al final, dos veïns van accedir a instal·lar-se’l, i així és com ens van donar servei. Tinc gas natural, però no gràcies a l’empresa ni a l’ajuntament, sinó als veïns.
Pel que fa a ONO està passant el mateix en altres zones d’Alcoi. Els veïns de la zona de la Sang, per exemple, també es queixen que no els arriba la fibra òptica. Per quins motius? Altra vegada mercantils? Segurament. I això que estem en una “ciutat digital” i diuen que som capdavanters de no se què.
Reflexió final: és comprensible que les empreses vulguen rendibilitzar la màxim les seues inversions, però responsabilitat -i obligació- de l’administració és vetllar pels interessos generals dels ciutadans i exigir per tant a les empreses del ram un servei complet a canvi d’autoritzar-les que òbriguen els carrers i les voreres. Una cosa per l’altra. O no? O és que per utilitzar espais públics –de tots els alcoians–, amb les molèsties corresponents als veïns, no ha d’haver contrapartides de servei complet al ciutadà, i solament s’han de considerar els guanys de les empreses, amb la tolerància i connivència dels responsables municipals?

bloc personal de Paco Blay, portaveu del grup municipal del Bloc i candidat a l'alcaldia d'Alcoi

No hay comentarios: